Cyklistika

Výchozí bod: Dům sv. Josefa - DsJ
Barevné značení tras: červená (č.), modrá (m.), zelená (z.), žlutá (ž.)

Kratší trasy

1) Ústí Poledňany: Dům sv. Josefa (DsJ) - rozc. Kozlena (ž.) - ústí Poledňany (z.) - Visalaje (m.) - Bílý Kříž (č.) - DsJ (ž.).

2) Bílý Kříž, rozc. Černá: DsJ - Bílý Kříž (ž.) - do údolí Černé Ostravice k vojenskému mostu (z.) - odbočit na doprava na asfalt. cestu - rozc. Černá - odbočit doleva na hlavní cestu směr Staré Hamry - asi po 0,5 km odbočit na menší asfalt. cestu - na křižovatce se ž. rovně - v prudké zatáčce se napojí na velkou cestu - odbočit doprava na hotel Charbulák (z.) - DsJ.

3) Konečná, rozc. Černá, Armaturka: DsJ - Bílý Kříž (ž.) - Konečná (č.) - rozc. Černá (viz trasa č. 2) - Staré Hamry (ž.) - dále po z. - odbočit vlevo na asfalt. cestu směr chata Armaturka, ski MSA - vpravo (na S svahu) sjezdovka - vystoupat k hotelu Charbulák - DsJ (ž.).

Střední trasy

1) Lysá hora: DsJ - Bílý Kříž (ž.) - Visalaje (č.) - Vyšní Mohelnice (č.) - Lysá hora (č.) a zpět po č. Po 2,5 km odbočit ostře vpravo na lesní cestu k přehradě Šance (ne po ž.). Na rozc. s m. vlevo po asfalt. cestě kolem přehrady - Jamník. Dále buď na Armaturku a Charbulák (viz Kratší trasa č. 3) nebo po z. na parkoviště a k hotelu Charbulák - DsJ.

Delší trasy

1) Travný, nádrž Morávka: DsJ - Bílý Kříž (ž.) - Visalaje (č.) - Vysoký Rykali (z.) - za rozc. se ž. odbočit vlevo na lesní cestu - travers vrchu Travný - rozc. s m. - zahnout ostře vpravo směr Malý Travný - rozc. se z. - odbočit ostře vpravo - klesání až na ž. značku směr nádrž Morávka - chata Salma - odbočit vpravo - nejprve po m., dále po asfalt. cestě kolem nádrže - na křižovatce se ž. rovně, podél řeky Morávky do osady Juřičuna - odbočit vpravo podél potoka a potom po lesní cestě směr Visalaje - Bílý Kříž (č.) - DsJ (ž.).

2) Malý Polom, Slavíč a dále: DsJ - Bílý Kříž (ž.) - Malý Polom (m.) - Slavíč (č.). Dále se cesty dělí:
-> Nádrž Morávka (m.) - zpět viz trasa Delší č. 1.
-> Vrch Lipí, chata Na Kotaři: Vrch Lipí (č.) - chata Na Kotaři - zpět po m. směr Morávka - po 0,5 km odbočit vlevo na zpevněnou lesní cestu - dále po z. - dále kolem nádrže Morávka (viz trasa Delší č. 1).
-> Ostrý, Velká Kykula: Kalužný vrch (č.) - chata Ostrý (m.) - Velká Kykula (ž.) - stejnou cestou zpět (přes Malý Polom - Bílý Kříž - DsJ). Celkem km.

3) Malý Polom, hotel Tetřev: DsJ - Bílý Kříž (ž.) - Malý Polom (m.) - Bukový vrch (č) - Velký Polom (č.) - hotel Tetřev (č.) - stejnou cestou zpět.

4) Konečná, Bumbálka, Salajka: DsJ - Bílý Kříž (ž.) - Konečná (č.) - Bobek (č.) - Hluchanka (č.) - vrch Beskyd (č.) - Bumbálka (č.) - Salajka (ž.) - Mezivodí (ž.) - Bílá (asfalt. cesta) - rozc. Černá (z.) - dále po menší asfaltové cestě k DsJ (viz trasa Kratší č. 2).